• Hopp til hovedinnhold
  • Skip to secondary menu
  • Hopp til primært sidefelt

AAP-aksjonen

Gi oss tryggheten tilbake

  • Om oss
  • Kontakt oss
  • Bli medlem
  • AAP-undersøkelsen
  • Presserunden
  • Meninger
  • Stortinget
  • Fagstoff
  • Alle innlegg
  • Våre historier
  • Intern

NAV bommer grovt når de ikke satser på sosionomer

10. april 2019 av Redaksjonen

Færre sosionomer og høyere terskel for å få tilgang på samtaler er dårlig nytt for mennekser i sosial nød, skriver FOs Kathrine Haugland Martinsen i denne kommentaren.

Jeg har lenge undret meg over at NAV i så liten grad synliggjør kompetansen til sine ansatte. Har det ingen betydning for brukeren av NAV å vite om den ansatte som skal vurdere situasjonen, foreslå og gjennomføre gode tiltak har spisskompetanse på sosiale problemer? Hvorfor er det som er selvfølge innenfor helsevesenet, ikke ansett som interessant informasjon innenfor sosialvesenet?

Jeg mener NAV bommer grovt her. Jeg tror det er viktig for den enkelte bruker å vite om veilederen er sosionom, jurist, statsviter eller økonom. Det vil skape trygghet, sier Kathrine Haugland Martinsen, FOs arbeidsutvalg til Fontene.

Les mer på Fontene

Filed Under: Presserunden

Hoved sidebar

BLI MEDLEM

Her får du hjelp

Siste innlegg

  • NAVs skiftende argumenter i saken til Terje Wagenius 26. september 2023
  • Kvinne med Føtalt Alkoholsyndrom fratatt uføretrygd fordi hun er mor 18. september 2023
  • En endeløs og invalidiserende avklaringskarusell 12. september 2023
  •  AAP-søknad forlagt hos lokalt NAV i 4 måneder 8. september 2023
  • – Nav må være den største misbrukeren av vårt helsevesen 22. august 2023

Meld deg inn i Facebookgruppa!

Hvis du trenger hjelp eller har noe på hjertet et det AAP-aksjonens facebookgruppe som er rett sted.

Søk

Copyright © 2023 · AAP-aksjonen